جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

قطع انگشتان دست آشپز مشهدی با چرخ گوشت

  • کد خبر: ۵۳۴۲۲
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
قطع انگشتان دست آشپز مشهدی با چرخ گوشت
بی‌احتیاطی یک آشپز هنگام خرد کردن سبزی، به قیمت از دست دادن ۲ انگشتش تمام شد
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ درد چهره‌اش را فشرده بود و رنگش پریده بود. سرخی خونش در لابه‌لای سبزی‌ها به قهوه‌ای می‌زد. گاهی فریادی از اعماق وجودش بالا می‌آمد و زیر سقف بلند آشپزخانه بی‌صدا می‌شد، هیچ کدام از همکارانش جرئت نداشتند به او نزدیک شوند و خودش هم اجازه نمی‌داد کسی به او دست بزند. آب می‌خواست، اما، چون احتمال می‌دادند خون‌ریزی را بیشتر کند، به او آب نمی‌دادند.
 
ثانیه‌ها به کندی می‌گذشت و انگار هر لحظه دردش افزون‌تر می‌شد. هیچ کس نمی‌دانست چه باید بکند، تنها اقدام مثبتشان تماس با سامانه فوریت‌های آتش‌نشانی مشهد بود. همه منتظر بودند که امدادگران به محل برسند. ساعت حدود ۱۴:۳۰ بود که موضوع گیر کردن دست فردی درون چرخ گوشت به آتش‌نشانی گزارش شد. محل وقوع حادثه در یک مجموعه صنعتی بود که با توجه به نزدیکی ایستگاه چهل‌ونهم باهنر به آنجا، امدادگران این ایستگاه مأمور رسیدگی به حادثه شدند.


حادثه برای آشپز با تجربه

صدای آژیر خودرو‌های آتش‌نشانی زودتر از امدادگران به محل وقوع حادثه رسید و پیش از رسیدن آتش‌نشانان در‌های مجموعه برای ورودشان باز شده بود.
آتش‌نشانان به سمت آشپزخانه این مجموعه صنعتی هدایت شدند، همان‌جایی که یکی از آشپز‌های باتجربه این مجموعه در آشپزخانه دچار حادثه شده بود.

امدادگران با تجهیزات لازم به منظور برش و بیرون کشیدن دست فرد از درون چرخ گوشت، به آشپزخانه رسیدند، اما برخلاف تصورشان که فردی هنگام چرخ کردن گوشت دچار حادثه شده است، متوجه شدند که آشپزی باتجربه در اقدامی تعجب‌برانگیز از یک چرخ گوشت بزرگ صنعتی برای خرد کردن سبزی استفاده کرده است.
این فرد در اقدامی سهل‌انگارانه بدون استفاده از صفحه محافظ و گلویی دستگاه، برای ریختن سبزی‌ها نیز از گوشت‌کوب ایمن استفاده نکرده که همین موضوع موجب گیر کردن دستش درون چرخ گوشت شده بود.

قطع انگشتان دست با چرخ گوشت

احتمال قطع شدن ۲ انگشت

رئیس منطقه سوم آتش‌نشانی مشهد درباره عملیات فرد حادثه دیده گفت: سنگینی دستگاه موجب شد تا آتش‌نشانان اقدام به برش بدنه چرخ گوشت صنعتی کنند و بعد دست این فرد را بیرون بکشند.
حسن نجمی ادامه داد: متأسفانه ۲ انگشت این فرد که مردی ۴۲ ساله بود در لابه‌لای تیغه‌های تیز دستگاه له شده بود و معاینات اولیه نشان می‌داد که او ۲ انگشتش را از دست داده است. با این حال مصدوم تحویل نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ مستقر در محل شد و برای درمان راهی بیمارستان شد.


افزایش حوادث با گوشت‌کوب‌های برقی

وی با بیان اینکه امسال چند حادثه مشابه دیگر نیز (در گیر کردن دست درون چرخ‌گوشت) داشته‌ایم، بیان کرد: یکی از جدیدترین حوادثی که رخ می‌دهد، حوادث مرتبط با گوشت‌کوب‌های برقی است.

نجمی ادامه داد: بی‌احتیاطی در استفاده خانگی از گوشت‌کوب‌های برقی معمولا موجب مصدومیت می‌شود و حادثه زمانی رخ می‌دهد که فرد برای تمیز کردن گوشت‌کوب بدون کشیدن دوشاخه آن از پریز برق، انگشتانش را درون کاسه کوچک سر گوشت‌کوب فرو می‌کند و از آنجایی که دکمه روشن شدن این دستگاه با یک فشار کوچک نیز شروع به چرخاندن تیغه تیز آن می‌کند، این تیغه‌ها درون انگشت فرد فرو می‌روند.

قطع انگشتان دست با چرخ گوشت

استفاده از چرخ‌گوشت مقابل کودکان ممنوع

رئیس منطقه سوم آتش‌نشانی مشهد در ادامه با اشاره به حوادث زیادی که در حوزه چرخ‌گوشت‌ها به ویژه برای کودکان کنجکاو رخ می‌دهد، در هشداری به خانواده‌ها بیان کرد: والدین توجه کنند که استفاده از چرخ‌گوشت مقابل چشم کودکان می‌تواند کنجکاوی آن‌ها را برانگیزد و از آنجا که دست آن‌ها کوچک است و به راحتی درون گلوی چرخ‌گوشت فرو می‌رود، معمولا حوادث دل‌خراشی را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: سیم‌های چرخ‌گوشت برای این کوتاه هستند که در جای بلندی قرار بگیرند تا از دسترس کودکان دور باشند، والدین نیز توجه کنند که حتما از صفحه محافظ برای ریختن گوشت استفاده کنند و از فرو کردن دست درون گلوی دستگاه خودداری کنند و این کار را با گوشت‌کوب پلاستیکی خود دستگاه انجام دهند.


هنگام وقوع حادثه چه کنیم؟

این مقام مسئول آتش‌نشانی مشهد درباره اینکه هنگام حادثه چه باید کرد، گفت: اولین اقدام کشیدن دوشاخه از برق است، چون چرخ‌گوشت‌ها دنده‌عقب نیز دارند گاهی افراد اقدام به روشن کردن و استفاده از دنده معکوس برای بیرون آوردن می‌کنند که اقدامی بسیار خطرناک است تا جایی که در یک حادثه در یکی از قصابی‌های مشهد دست کارگر نوجوان درون دستگاه گیر می‌کند و قصاب به جای زدن دکمه معکوس، به اشتباه دکمه سرعت بیشتر را می‌زند که دست دچار آسیب بیشتری شده بود.
وی از شهروندان خواست تا در این‌گونه مواقع از هر اقدامی خودداری کنند و بلافاصله موضوع را به آتش‌نشانی و اورژانس پزشکی اعلام کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->